باز سازی ساختمان
20
سپتامبر

بازسازی نمای بیرونی ساختمان

بازسازی نمای بیرونی ساختمان با افزایش ناهنجار قیمت مسکن در سال 97، بسیاری از افرادی که به فکر خرید خانه‌ای جدید با طراحی حرفه‌ای بودند، حالا به دلیل این افزایش قیمت، بازسازی ساختمان را مد نظر قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم، بازسازی نمای بیرونی ساختمان را تعریف کنیم و مراحل آن را شرح دهیم و در انتها یک تخمین قیمت برای انواع بازسازی نمای بیرونی ساختمان داشته باشیم. از شما دعوت می‌کنم با ما همراه شوید. و اگر سوالی ، پیشنهاد یا انتقادی دارید خوشحال میشیم درآخر این صفحه در بخش نظرات با ما در میان بزارید نظرات شما برای ما ارزشمند است.

بازسازی چیست؟

بازسازی واژه‌ای است که در مرمت بناهای تاریخی کاربرد زیادی دارد و شامل انواع و مراحل مختلفی است. بازسازی ساختمان عملیاتی است که به منظور ایجاد استحکام، تغییر در فضای داخلی، تغییر در نما یا بهبود عملکرد سیستم‌های تأسیساتی ساختمان، انجام می‌شود. لازم به ذکر است که بازسازی با نوسازی تفاوت‌هایی دارد و به منظور برخی بازسازی‌ها اخذ مجوز از شهرداری الزام آور است نگران نباشید بازسازی ساختمان میتواند به اندازه خرید خانه حرفه ای و شیک تأثیر گذارباشد ما در بازسازی سختمان فقط نمی توانیم نقشه اصلی ساختمان را تغیر دهیم اما میتوانیم تغیرات دلخواه به بازسازی نمای بیرونی ساختمان و داخلی آن بدهیم و آن بدهیم و بشخصه باسلیقه و شرایط خود آن را بازسازی نمایم .

تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان و املاک؟

در نوسازی تنها به مرمت سطحی مانند، رنگ کاری، اجرای کاغذ دیواری، تعویض شیرآلات و کابینت آشپزخانه و … پرداخته می‌شود ولی در بازسازی ترمیم ساختمان کمی عمیق‌تر انجام می‌شود. تعویض کاشی‌ کاری سرویس بهداشتی، آشپزخانه، تعویض لوله‌های تأسیسات مانند رادیاتورها، تعویض پنجره‌ها و … از جمله عملیات بازسازی ساختمان به حساب می‌آیند و شما برای بازسازی به زمان، ابزار و نیروهای بیشتری نسبت به نوسازی نیاز دارید مخصوصا در بازسازی نمای بیرونی ساختمان که کمی پائین تر به صورت واضح تر به آن خواهیم پرداخت.

برای چه نوع بازسازی ساختمان باید از شهرداری مجوز گرفت؟

به طور کلی اگر در طی عملیات بازسازی ساختمان، کاربری فضاها تغییر کند، لازم است به منظور اخذ مجوز به شهرداری مراجعه کرد و به تبع آن باید مهندس سازه و مهندس ناظر برای انجام پروژه انتخاب شود و مبلغی هم برای اخذ مجوز بازسازی پرداخت شود. و برای بازساز های جزئیی مثل عوض کردن سنگ دسشویی ، تعمیر لوله آب و … نیاز به مجوز گرفتن از شهرداری نخواهد بود.

روش‌های بازسازی بصورت کامل؟

به طورکلی بازسازی ساختمان به چهار روش حفاظتی، سبکی، حذفی و تکمیلی انجام می‌شود. بازسازی ساختمان به روش حفاظتی به منظور افزایش استحکام و پایداری سازه است. در این روش پس از یک دوره تحقیق بر روی ساختمان، ویژگی‌ها و مصالح بنایی آن، تصمیم به بازسازی آن اقدام می‌شود. بازسازی حفاظتی ساختمان به منظور حفظ پایداری یک سازه است و این امر در اولویت قرار دارد. خواه سازه مورد نظر قدیمی یا جدید باشد و بازسازی حفاظتی همان طور که از اسم آن پیداست بسیار در تمامی سازه ها اهمیت دارد حتما باید آنرا جدی گرفت و  آنر بر روی سازه خود اجراد کرد و گرنه دردسر سنگینی پشت سر دارد .

بازسازی ساختمان به روش سبکی، به بازسازی سازه به صورت جز به جز انجام می‌شود. در این راه مرمتگران تلاش می‌کنند سبک معماری دست نخورده باقی بماند و بیشتر برای بازسازی و مرمت آثار و بناهای تاریخی که از نظر سبک شناسی مهم هستند استفاده می‌شود. در این روش بازسازی علاوه بر حفظ استحکام بنا، حفظ سبک سازه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.  بازسازی به روش سبکی بیشتر در بناهای تاریخی و مهم کاربرد دارد که شما بنا به سلیقه متوانید از این روش باز سازی استفاده کنید

در بازسازی حذفی بخش‌هایی از بنا به ویژه بناهای تاریخی که به مرور به آن اضافه شده‌اند و اصالت سازه را خدشه‌دار کرده‌اند، تخریب و از آن جدا می‌شوند و سپس مرمت بنا به سبک اصلی ادامه پیدا می‌کند تا اصالت بنا مجدداً به آن بازگردانده شود. بازسازی به روش حذفی هم ماننده روش سبکی بیشتر روی بناهای تاریخی اجرا میشود و اعلاوه بر آن امروزه در بعضی از بازسازی ها دیده میشود مثلا دیوار خانه از داخل تخریب شده وراهی برای بازسازی ندارد  مرمت از این روش برای بازسازی آن استفاده میکند .

روش بازسازی تکمیلی نیز به این صورت است که بخش‌هایی از یک بنا به ویژه بناهای تاریخی دچار آسیب و تخریب شده‌اند و مرمتگران به منظور حفظ اثر به تکمیل سازه با اسناد به بخش‌هایی از سازه که به جای مانده است، اقدام می‌کنند. این روش در بازسازی های ساختمان کاربرد زیادی ندارد. ودر آخر توصیه ما به شما اینه که اگر تمام این روش های بازسازی را مطالعه نمودید شما کاملا آگاه هستید که چه نوع بازسازی را برای ساختمان خود در نظر بگیرید اما شما هنوز باید با تمام مراحل بازسازی نمای بیرونی آشناه شوید و تمام این نوشته برای آشنایی شما با بازسازی ساختمان بوده است.  پس با ما همراه باشید تا با هم به مراحل بازسازی نما بیرونی ساختمان بپردازیم

بازسازی نمای بیرونی ساختمان

به طور کلی بازسازی نمای بیرونی ساختمان یکی از سخت‌ترین بخش بازسازی خارجی به ویژه در سازه‌های بلند به حساب می‌آید.  که برای بنا هان و مرمت ها این کار بسیار دشوار است خطر جانی زیادی هم دارد و حتما ایمنی رو کامل رعایت کنید و به این علت ها هزینه و زمان زیای نیاز دارد تا بازسازی کامل به اتمام برسد و اینکه نمای ساختمان‌های قدیمی در ایران بیشتر از آجر، سنگ و سیمان است. هر چه سازه قدیمی‌تر باشد نمای آن به سمت آجری پیش می‌رود و هرچه جدیدتر باشد به سمت سنگ و سیمان پیش می‌رود.

بازسازی نمای بیرنی ساختمان
بازسازی نمای بیرنی ساختمان

 

 بازسازی نمای اجری ساختمان

بازسازی نمای اجری ساختمان یکی از سخت ترین و زمان بر ترین بازسازی های نمای بیرونی ساختمان میباشد.تعویض نما در ساختمان های قدیمی با نمای اجری در بیشتر شرایط قابل اجرا میباشد. البته اگر میزان فرسودگی و خرابی نمای اجاری زیاد نباشد اگر بیش از حد باشد دیگر تعویض آن نما با نمای اجر راحت نخواهد بود. وهمچنان اگر  تأکید بر اجرای نمای اجری بر روی ساختمان خود داشته باشید. مهندسین ما میتوانند راه حلی برای شما پیدا کنند . اما اگر شما قصد دارید که به جای نما اجری نمای سنگی را  قرار دهید پس این کار کمی طولانی تر و پر هزینه تر انجام خواهد شد. برای اجرا نمای سنگی دیگر نیاز نیست که تمام نما کنده شود شما میتوانید به اندازه کافی سیمان زیر اجر هارو حذف و بعد نمای جدید را کار گذاری کنید.استفاده از نمای کامپوزیت و جی‌اف‌آر‌سی (GFRC) برای بازسازی نمای آجری ساختمان‌ها گزینه خوبی میباشد؛ زیرا هم سرعت اجرای بالایی دارد و به دلیل عدم حذف نمای آجری هزینه پایین‌تری نیز دارد. برای نصب اینگونه نما ابتدا ترمیم نمای آجری و پایدارسازی آن انجام می‌شود و سپس نمای جدید بر روی آن اجرا می‌شود.

 

بازسازی نمای آجری ساختمان و اهمیت آن در بازسازی نمای بیرونی ساختمان
بازسازی نمای آجری ساختمان و اهمیت آن در بازسازی نمای بیرونی ساختمان

 

بازسازی نمای سنگی ساختمان و اهمیت آن در بازسازی نمای بیرونی ساختمان 

نمای سنگی چند دهه‌ای است که در ایران به وجود آمده و طرفداران زیادی دارد و در برای سازه‌های مختلف با کاربرهای مختلف اجرا می‌شود. بازسازی نمای سنگی به دلیل ریزش یا سقوط نما و فرسوده بودن نما درنمای ساختمان های قدیمی و …انجام می‌شود. یک نکته مهم در بازسازی نمای سنگی :برای بازسازی نمای سنگی با ترمیم و پایدارسازی نمای قدیمی و سپس اجرای نمای جدید با استفاده از متریالی مانند کامپوزیت و جی‌اف‌آر‌سی امکان پذیر است. البته گاهی نمای سنگی دچار ریزش می‌شود که در اینجا متخصصان بازسازی نما، اقدام به جاگذاری سنگ‌های سقوط کرده و سپس محکم کردن نما با استفاده از پیچ و رول‌پلاک، می‌کنند.

بازسازی نمای سنگی ساختمان و اهمیت آن در بازسازی نمای بیرونی ساختمان
بازسازی نمای سنگی ساختمان و اهمیت آن در بازسازی نمای بیرونی ساختمان

بازسازی نمای سیمانی ساختمان

نمای سیمانی یکی از نماهای پرکاربرد وبرجسته  در ساختمان‌های بلند و برج‌ها است که معمولاً به صورت ترکیبی با آجر، سنگ، کامپوزیت و فلز اجرا می‌شود. ایجاد شوره، نم، تغییر رنگ از جمله مشکلات نمای سیمانی ساختمان‌ها است که با رنگ کاری، اجرای نمای ثانویه مانند کامپوزیت و جی‌اف‌آر‌سی قابل ترمیم و بازسازی است. و بیشتر امروزه دیگر کسی از این نما استفاده نمیکند بهترین نما برای ساختمان ها در ایران نمای های اجری و سنگی میباشد و در بعضی موارد استفاده از این نما برای شمایی که میخواهید هزینه کمتر بکنید پیشنهاد میشود زیرا نمای سیمانی برای مدت کوتاهی میباشد و بعد از آن مدت نیاز به ترمیم میباشد.

«ثبت سفارش بازسازی نمای سیمانی»

بازسازی نمای سیمانی و اهمیت آن در بازسازی نمای بیرونی ساختمان
بازسازی نمای سیمانی و اهمیت آن در بازسازی نمای بیرونی ساختمان

 

بازسازی کف حیاط و فضای سبز

کفپوش حیاط و محوطه با توجه به قرارگیری مداوم در برابر تغیرات آب و هوایی، ایجاد لکه در قسمت پارکینگ ودیگر قسمت ها از جمله دلایل تعویض یا ترمیم کفپوش حیاط و محوطه هستند. بازسازی این بخش از خارج ساختمان نسبت به بازسازی نما سریع و کم هزینه میباشد زیرا ترمیم و بازسازی آن ساده تر نسبت به نمای ساختمان میباشد. تعویض در ورودی و در پارکینگ و یا حتا ترمیم در آسانسور درخانه های که آسناسور دارند، نصب ریموت کنترل برای در پارکینگ، تعویض آیفون وساخت سایبان برای در ورودی و پارکینگ، تعویض خاک باغچه و فضای سبز، کاشت گیاهان و درختان جدید و ساخت آلاچیق نیز از جمله بازسازی‌های صورت گرفته در بخش خارجی ساختمان است.

سخن پایانی

روش های بازسازی ساختمان ها و بناهای مختلف بسیار متنوع بوده و عنوان کردن همه ی این روش ها و سبک ها تنها در یک مقاله نمی گنجد . مهندسان کشورر عزیزمان با سال ها تلاش و آموزش و طی کردن مراحل مختلف ، خود را در جایگاهی قرار می دهند که به تمامی اصول و روش های بازسازی ساختمان ها آشنا و مسلط شده و توانایی نوسازی و نو آوری را در این عرصه ، با خلاقیت هرچه تمام تر به نمایش گذاشته و هنر اصیل و بلند پایه ی خود را به رخ بکشند . شرکت سپهر گستر آرشیت با مهندسانی با سابقه درخشان و علم و دانش به روز با جدید ترین متد های روز جهانی آماده خدمت رسانی با استاندارترین و ایمن ترین روش های بازسازی ساختمان ، به مشتریان عزیز و ارزجمند خود می باشند . در این صفحه تمام سعی خود را کردیم که معرفیی اجمالی و کلی را برای آشنایی شما بازدید کننده گرامی ، داشته باشیم ؛ هم اکنون می توانید برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با راه های ارتباطی شرکت سپهر گستر آرشیت در تماس باشید .

خدمت رسانی ایمن و مطمئن به شما مشتریان گرامی افتخار ماست .
از اینکه تا پایان این صفحه همراه ما بودید سپاسگذاریم