روش های بازسازی ساختمان ها و املاک
20
سپتامبر

روش های بازسازی ساختمان ها و املاک

روش های بازسازی ساختمان ها و املاک با قیمت و کاربری های سخت و آسان تر ، در طول تاریخ مورد توجه بوده و همچنان در دنیای مدرن ما نیز حائز اهمیت است . ساختمان ها نیز مانند هر نوع دیگری از اموال و وسایل به مرور زمان ، با توجه به میزان ، نوع استفاده یا متروک بودن ، دچار استهلاک می شوند که روی ارزش آن ها تاثیر گذار است ؛ از این رو شرکت سپهر گستر آرشیت با  توجه به میزان استهلاک ، مقاومت ساختمان ، سلیقه مشتری و … برای برگشت ارزش ساختمان و املاک شما ، آماده خدمت گذاری است . شما بازدید کننده گرامی  در این صفحه با انواع روش های بازسازی ساختمان آشنا شده و می توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود و مشاوره ی حرفه ای کارکنان شرکت سپهر گستر آرشیت با پشتوانه ی دانش به روز و تجربه ی مهندسانی خبره و کارکشته ، برای بازسازی املاک و ساختمان خود تصمیم بگیرید .

 

روش های بازسازی ساختمان ها و املاک
روش های بازسازی ساختمان ها و املاک

معرفی انواع  سبک های بازسازی املاک و ساختمان : 

قبل از شروع معرفی روش های بازسازی ساختمان ها این نکته را عنوان کنیم که در بعضی موارد ساختمان ها تماما نیازی به بازسازی ندارند و تنها بخشی از ساختمان نیازمند تعمیر می باشد ؛ گاهی حتی اجزای اصلی ساختمان نیز نیازی به بازسازی ندارند و تنها استهلاک و آسیب های ظاهری ممکن است اشتباها باعث این شود که افراد تمام ساختمان را بازسازی کنند که در این بین افراد سودجو و طمع کار منتظر به وجود آمدن چنین اشتباهات کوچکی در تشخیص هستند . خوشبختانه مهندسان حرفه ای سپهر گستر آرشیت با پشتوانه ی نیک نامی و آوازه ی خود ، همیشه مورد اعتماد مشتریان خود بوده و مفتخریم که با تکیه به خداوند بزرگ توانسته ایم دین خود را نسبت به شما مشریان عزیز ادا کنیم .

مانند هر رشته و عنوان شغلی دیگر در سبک های بازسازی ساختمان نیز سبک های سنتی و روش های مدرن و نوین وجود دارد که مهندسین سپهر مهر گستر در تلاش هستند تا با به کار گیری روش های مدرن زیبایی و مقاومت هر چه تمام تر را در نقوش ساختمانی خود به کار بسته و طرح و اثری بی نظیر و چشم نواز را برای مشتریان خود خلق کنند . باز سازی به سبک مدرن به دو صورت انجام می گیرد :

بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل خرابی های به جا مانده از جنگ و ویرانی های بزرگ و مناطق جنگی وسیع ، سرعت تعمیر و باز سازی اهمیت ویژه ای پیدا کرد ؛ سبک تیلت آپ نامی آشنا در عرصه بازسازی با سرعت بالا و تعمیر هرچه سریعتر ساختمان ها است که کمک به سزایی در بازسازی املاک و ساختمان ها در دهه بعدی جنگ جهانی دوم داشت . در این روش دیوار ها را با بتن و یا هر قطعه ی مورد نیاز دیگری که برای بازسازی لازم باشد ، در کارگاه به صورت پیش آماده ، ساخته و قالب گیری می کنند سپس با ماشین آلات حمل بزرگ  و جرثقیل های ساختمانی به محل مورد نظر حمل شده و نصب می گردند ؛ همانطور که ذکر کردیم در این روش های بازسازی ساختمان سرعت کار دو چندان شده و نتیجه کار هرچه زود تر قابل نمایش خواهد بود .

در سبک دیگر نیز سرعت کار بالا بوده اما کار استحکام بیشتری داشته و مواد به کار گرفته شده ، مقاومت لازم را برای ساختمان محیا می کند . سبک متال استوود وود استوود روشی است که برای ساخت قطعات آن از مصالح چوبی و فلزی استفاده می شود ؛ همانند روش تیلت آپ در این روش نیز دیوار ها با مصالح یاد شده ، در کارگاه ها ساخته شده و به محل مورد نیاز حمل گردیده و نصب می شوند . در این روش امکان ایجاد ترک های ساختمانی بسیار کم و ناچیز بوده و سبکی مقاوم تر به حساب می آید .

روش های ایجاد تغیرات در  بناهای گوناگون :

در هر یک از روش های بازسازی ساختمان ، با توجه به میزان آسیب وارده و استهلاک ساختمان ، اطلاعات مورد نیاز بر آورد شده و اجرایی می شوند . روش بازسازی حفاظتی ساختمان ، روش بازسازی سبکی یا آناستیلوز ساختمان ، بازسازی به روش پاکسازی سبکی ، روش بازسازی تکمیلی ساختمان از مهم ترین و کار بردی ترین این روش ها هستند که به معرفی این روش ها می پردازیم . با مطالعه این روش ها و آشنایی با انواع روش های بازسازی مدرن ، با سهولت بیشتر می توانید میزان نیاز ساختمان خود ، به بازسازی را تخمین بزنید .

در روش بازسازی حفاظتی ساختمان ، کل بنا و ساختمان نیازمند باز سازی بوده و روشی است که باید با ایمنی کامل و بالا پیش رود . در این روش کل ساختمان تضعیف شده و بازسازی از بن و ستون های ساختمان صورت می گیرد . هدف این روش تعمیر ستون ها و دیوار و حامل های اصلی و بنیادی ساختمان است و دقت بسیار ویژه و بالایی را می طلبد . نیاز است که در این روش تمام قسمت ها و ویژگی های ساختمان با دقت بالا بررسی شود تا احتمال کوچک ترین خطا در انجام کار ، به صفر برسد . مطالعه ساختمان برای این نوع بازسازی بسیار حساس است چراکه پایه های اصلی ساختمان برای بازسازی باید آماده شوند و به طرز درست و دقیق و استاندارد ، کار به پایان برسد تا در آینده مالک ساختمان را دچار مشکلات امنیتی و جانی نکرده و خسارات مالی هنگفتی را برای وی به جا نگذارد . انجام این روش نیازمند مهندسین و کارکنانی با تجربه و چیره دست می باشد که شرکت سپهر گستر آرشیت با مهندسانی خبره آماده انجام این گونه پروژه ها و بازسازی های عظیم ، با دقت و ظرافتی هر چه تمام تر می باشد .

در روش بازسازی سبکی یا آناستیلوز ساختمان شاهد کمترین تغیر در ظاهر ساختمان هستیم که برای بسیاری از مشتریان این نکته قابل توجه و مهمی می باشد . در این روش سعی بر این بوده که فقط و فقط قسمتی که نیازمند تعمیر است ، بازسازی شود و ظاهر بنا ، کمترین تغیر و یا بدون تغیر باقی بماند . این روش نیز ، نیارمند مطالعه خاص خود می باشد تا تنها قسمت های فرسوده ساختمان ، احیا و مرمت شود . این روش در بازسازی بنا های تاریخی و قدیمی و مکان های گردشگری تاریخی بسیار حائز اهمیت می باشد ؛ چراکه باید با کمترین تغیر در این بناهای ارزشمند ، رو به رو باشیم و شکل سنتی و اصیل این ساختمان های ارزشمند را حفظ کنیم .

بازسازی به روش پاکسازی سبکی روشی بسیار سبک از نظر کارایی است . بناها و ساختمان های بسیاری هستند که نیازمند بازسازی های عظیم نبوده و تنها بخشی از آنها نیاز به مرمت و تعمیرات جزیی دارد . این تعمیرات ممکن است با جاگیزینی همراه باشد یا با اضافه کردن قسمتی برای مقاومت یا ظاهر ساختمان و یا حتی حذف بخشی از بنا . در بازسازی به روش پاکسازی سبکی ، قسمتی از ساختمان که دچار فرسودگی ، پوسیدگی ، تضعیف ، زنگ زدگی و … شده حذف می شود ؛ این قسمت ممکن است ، کل یا جزئی از سقف ، دیوار ها و … باشد . وجود این اضافات در ساختمان ممکن است باعث آسیب رساندن به بخش های دیگر ساختمان شده و خرابی های دیگری به جا بگذارد که خود متحمل هزینه های مجدد می شود . زیبایی و طرح هر ساختمان نشان یک مهندسی دقیق و با ظرافت و نمایی اصیل است ؛ هر ساختمان با یک مهندسی خوب و زیبا می تواند روح بگیرد و چشم نوازی کند ؛

به عنوان مثال در بدو نمایش و ساخت اولین ساختمان هایی با نمای تمام شیشه ای و پنجره ای ، بسیاری از مردم مجذوب این نما و مهندسی شده اند و همچنان این ساختمان ها مشتریان و طرفداران خود را داشته و مبحثی از معماریی هر چه شکیل تر هستند .

 

مهندسین شرکت سپهر مهر گستر ، در روش های بازسازی ساختمان به روش پاکسازی سبکی ، تمام فرسودگی ها و نا زیبایی ها را از چهره ی ساختمان پاک کرده و معماری در شان و در خور یک ساختمان اصیل را برای شما به نمایش خواهد گذاشت .

روش بازسازی تکمیلی ساختمان تقریبا بر گرفته روش قبلی است . روش بازسازی تکمیلی  همان طور که از نامش بر می آید ، در صدد تکمیل قسمت های از ساختمان است ؛ این تکمیل با موارد مختلفی صورت می گیرد . در این روش قسمت هایی از ساختمان که فرسوده و از کار افتاده است را ، از بین می برند ، تکمیل و باز سازی می کنند . این روش نیز دقت مورد نیاز خود را می طلبد که هماهنگی و توازن و زیبایی ساختمان ، در حین باز سازی ؛ حفظ شود .  هدف از انجام این روش حساس ، حفظ ساختمان و افزایش طول عمر آن است تا بتوان همچنان از یک اثری هنری نهایت استفاده را برد و تا جایی که توان ما اجازه دهد ، ساختمانی دل انگیز و منظره ای زیبا را حفظ کنیم . این روشی معمول ، برای حفظ ساختمان های قدیمی شهر ها می باشد که مهندسان سپهر گستر آرشیت با کمال ظرافت در انجام آن موفق بوده اند و این موفقیت را مدیون تجربه و دانشی به روز جهت تکمیل و اجرای انواع روش های بازسازی ساختمان ها و املاک گوناگون می دانند .

سخن پایانی :

روش های بازسازی ساختمان ها و بناهای مختلف بسیار متنوع بوده و عنوان کردن همه ی این روش ها و سبک ها تنها در یک مقاله نمی گنجد . مهندسان کشور عزیزمان با سال ها تلاش و آموزش و طی کردن مراحل مختلف ، خود را در جایگاهی قرار می دهند که به تمامی اصول و روش های بازسازی ساختمان ها آشنا و مسلط شده و توانایی نوسازی و نو آوری را در این عرصه ، با خلاقیت هرچه تمام تر به نمایش گذاشته و هنر اصیل و بلند پایه ی خود را به رخ بکشند . شرکت سپهر گستر آرشیت با مهندسانی با سابقه درخشان و علم و دانش به روز با جدید ترین متد های روز جهانی آماده خدمت رسانی با استاندارترین و ایمن ترین روش های بازسازی ساختمان ، به مشتریان عزیز و ارزجمند خود می باشند . در این صفحه تمام سعی خود را کردیم که معرفیی اجمالی و کلی را برای آشنایی شما بازدید کننده گرامی ، داشته باشیم ؛ شما بازدید کنندگان گرامی ، می توانید در بخش نظرات ، با پیشنهادات و نظرات خود ما را در هرچه بهتر و مفید تر بودن مطالب ، یاری فرمایید .

هم اکنون می توانید برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با راه های ارتباطی شرکت سپهر گستر آرشیت در تماس باشید .

خدمت رسانی ایمن و مطمئن به شما مشتریان گرامی افتخار ماست .
از اینکه تا پایان این صفحه همراه ما بودید سپاسگذاریم