معرفی انواع ساختمان شیشه ای
02
اکتبر

معرفی انواع ساختمان شیشه ای

معرفی انواع ساختمان شیشه ای که همیشه در فیلم ها و مستندات میدیدیم و امروزه تبدیل به یکی از ساختمان های معمولی برای ما شده اند . ساختمان هایی که در بدو ورود به عرصه و دنیای ما  سر و صدایی ایجاد کردند ؛ اما رفته رفته ، با گذشت زمان ، مانند دیگر اختراعات و اکتشافات بشری ، این ساختمان ها نیز به جزئی معمول در زندگی روزمره ی ما تبدیل شدند اما با این حال هنوز هم طرفداران خود را دارند . از این نکته هم نگذریم که نمای شیشه ای و به طور کلی شیشه ، همچنان نمادی از مدرن بودن محسوب می شود و نما و وسایلی که شیشه ای باشند ، مدرن و با پرستیژ به حساب می آیند پس این ساختمان ها نیز با وجود این اصل ، پا بر جا خواهند ماند . در ادامه با انواع این ساختمان ها و نحوه کار شرکت مهندسی سپهر گستر آرشیت ، بیشتر آشنا خواهیم شد .

 

انواع ساختمان شیشه ای : 

قبل از معرفی و آشنایی با این ساختمان ها ، باید این نکته را نیز عنوان کنیم که ، معمولا همه ی ما جنبه زیبایی و ظاهری استفاده از شیشه را مورد تحسین قرار می دهیم ؛ اما شیشه ها در علم چیزی فرا تر از زیبایی هستند ؛ ما تنها به جلوه و تللو شیشه ها دقت می کنیم و درخشش آن در زیر نور آفتاب ، ممکن است اولین چیزی باشد که هنگام صحبت از شیشه ، به ذهن ما خطور می کند ؛ خب البته که زیبایی آن غیر قابل انکار است ؛ به خصوص با انواع طرح ها و رنگ هایی که شیشه ها تولید می شوند ؛ هر رنگ از شیشه را که بتوان تصور کرد، می توانید در بازار پیدا کنید . دیگر کار گاه های شیشه گری، به صورت قبلی نمی تواند نیاز جامعه جهانی را تامین کند ، افراد هر لحظه خواهان طرح های شیشه ای جدید و انواع ظروف شیشه و … هستند ؛ قطعا کار گاه های کوچک شیشه گری و توان و قوت محدود انسان ، از پس تامین این نیاز ، با این حجم وسیع ، بر نخواهد آمد ؛ پیشرفت انسان در این زمینه نیز باعث به وجود آمدن کار خانه جات گوناگون جهت تامین شیشه مورد نیاز ، شده است . خلق  طراحی هیچ نقشی دیگر دور از ذهن نیست اما نکته حائز اهمیت در علم مهندسی ، غیر از زیبایی شیشه ، کارایی و کار برد آن است ؛ به عنوان مثال میتوانیم از خاصیت عایق بودن شیشه نیز بهره ببریم ، همانطور که پیش تر ، پنجره های دو جداره این کار را انجام میدادند و می دهند . شیشه را می توان به عنوان عایقی مناسب برای صدا و دما دانست . شیشه به غیر از اینکه در نمای انواع ساختمان شیشه ای و عایق صدا بودن ، مناسب است ، جهت عایق کردن دما نیز از آن می توان بهره برد . مزایای شیشه در مهندسی و ساختمان سازی ، همینجا به پایان نمی رسد ، استفاده از شیشه در نمای ساختمان علاوه بر مزایای بالا ، نسبت به مصالح ساختمانی دیگر ، دارای اضافات و دور ریز های کم تری می باشد . این نماها موجب می شوند تا ساکنین این ساختمان ها استفاده حداکثری از نور را ببرند به علاوه اینکه این شیشه ها در انواع گونا گون تولید می شود و می توان با کمی دقت در انتخاب ، مانع ورود نور ماورا بنفش خورشید شد و یا طبق سلیقه از نمای شیشه مات بهره برد .

 

 

《 با عرض پوزش از شما کاربران گرامی، از نگارش ادامه ی متن، به علت پایان قرار داد کاری، معذوریم. با ارزوی موفقیت و سربلندی 》